iMedre

SKMutableTexture Sınıfı Nedir Ve Fonksiyonları Nelerdir? SpriteKit Derinlikleri #19

Merhaba, bu yazıda SKMutableTexture konusunu anlatacağım. Keyifli okumalar.

Kısaca SKMutableAtlas Nedir?

İçeriği dinamik olarak güncellenebilen bir doku.

Genel Bakış

Normal olarak, SpriteKit dokuları (SKTexture nesneleri) statiktir, yani bir kez oluşturulduğunda, içerikleri değiştirilemez. Bu önemlidir çünkü statik bir görüntü, grafik donanımında daha verimli bir şekilde yönetilebilir. Bununla birlikte, bazen bir doku içeriğini dinamik olarak güncelleyebilmeniz gerekir. Bu durumda, değişebilir bir doku kullanmalısınız. Dokunun içeriğini güncellemek için bir performans cezası olduğundan, önce diğer seçenekleri göz önünde bulundurun. Örneğin, dokuyu kullanarak dokudaki texture(from: ) yönteminden ve bir düğüm ağacından oluşturabilirsiniz.

Bu sınıfı kullanmak için, oluşturma yöntemlerinden birini veya onun süper sınıfının birini kullanarak bir değiştirilebilen doku oluşturun. Ardından, değiştirilebilen doku nesnesinin içeriğini güncellemeniz gerektiğinde, modifyPixelData (_ : ) yöntemini çağırın. Bloğunuz, bellekteki dokuların bulunduğu yere çağrılır. Bloğunuz bu dokuyu güncellemeli ve ardından geri dönmelidir.

Fonksiyonlar

Boş Bir Mutable(Değişebilir) Doku Oluşturma

init(size: CGSize, pixelFormat: Int32)

Belirli bir boyut ve format ile boş bir doku başlatır.

init(size: CGSize)

Belirli bir boyutta boş bir doku başlatır.

Değiştirilebilir bir Dokunun İçeriğini Değiştirme

func modifyPixelData((UnsafeMutableRawPointer?, Int) -> Void)

Değiştirilebilir bir doku içeriğini değiştirir.

 

Erdem Özgür

Yorum Ekle

Bizleri Sosyal Medyadan Takip Edebilirsiniz

Utanmana gerek yok, bizimle iletişim kurabilirsin. İnsanlarla tanışmayı ve yeni arkadaşlar edinmeyi seviyoruz.