iMedre

SKLightNode Sınıfı Nedir Ve Fonksiyonları Nelerdir ? Sprite Kit Derinlikleri #33

Merhaba bu yazıda Sprite Kit Kütüphanesinden SKLightNode sınıfını anlatacağım. Keyifli okumalar.

SKLightNode Sınıfı Nedir

Sahneye aydınlatma ekleyen bir düğümdür.

Genel Bakış

Aydınlatmayı kullanmak için, sahneye bir ışık düğümü ekleyin. Işıklar düğümler olduğu için, başka düğümler gibi hareket ettirilebilir veya harekete geçirilebilir. Bununla birlikte, ışık düğümleri, onlarla etkileşime geçmek üzere yapılandırılan hareketli düğümler üzerindeki etkileri dışında görünmez. Bir sprite düğümü bir ışıktan etkilendiğinde, ışık düğümünün aydınlatma özellikleri ve hareketli düğümün aydınlatma özellikleri ne işlendiğini belirler. Aydınlatma, sahnenin ilgisiz kısımlarının nasıl işlendiğini etkileyebilir. Örneğin, bir hareketli grafik bir gölge oluşturmak için yapılandırılmışsa, gölge diğer içeriklerin üzerine yerleştirilir.

Bir SKLightNode nesnesi ve bir SKSpriteNode nesnesi, aşağıdaki şeylerin tümü doğruysa sahneyi aydınlatma ekler:

  • Işık düğümü ve hareketli düğüm hem sahnededir.
  • Işık düğümünün isEnabled özelliği true dur.
  • Işık düğümünün categoryBitMask özelliği ve hareketli ışıklandırma maskelerinden biri, bir AND işlemi kullanılarak mantıksal olarak birleştirilir ve sonuç sıfırdan farklı bir sayıdır.

lightingBitMask

Sprite ışık, speküler, dağınık ve ortam aydınlatması ile yanar.

shadowCastBitMask

Işık, ışığı kesişen bir ışın oluşturduğunda, hareketli grafiğin ötesindeki herhangi bir içeriğin üzerine işlenen hareketli grafiğin üzerine bir gölge yansıtılır.

shadowedBitMask

Eğer sprite bir ışık tarafından bir gölgenin içerisindeyse ve sprite ışıktan daha düşük bir z konumuna sahipse, gölge hareketli grafiğin nasıl etkilendiğini etkiler.

Fonksiyonlar

Bir Işık Düğümünün Aktif Olup Olmadığını Belirleme

var isEnabled: Bool

Düğümün ışık yayıp dökmediğini gösteren Boole değeri.

var categoryBitMask: UInt32

Bu ışığın hangi kategorilere ait olduğunu tanımlayan bir maske.

Aydınlatma Özelliklerini Yapılandırma

var ambientColor: UIColor

Işığın ortam rengi.

var lightColor: UIColor

Işık kaynağının yaygın ve speküler rengi.

var shadowColor: UIColor

Bir hareketli grafiğin gölgesi.

var falloff: CGFloat

Işık kaynağının bozulma oranı için üs.

Erdem Özgür

Yorum Ekle

Bizleri Sosyal Medyadan Takip Edebilirsiniz

Utanmana gerek yok, bizimle iletişim kurabilirsin. İnsanlarla tanışmayı ve yeni arkadaşlar edinmeyi seviyoruz.