iMedre

SKCameraNode Sınıfı Nedir Ve Fonksiyonları Nelerdir? Sprite Kit Derinlikleri #32

Merhaba bu yazıda Sprite Kit Kütüphanesinden SKCameraNode sınıfını anlatacağım. Keyifli okumalar.

SKCameraNode Sınıfı Nedir?

Kamera hareketini, yakınlaştırmayı ve döndürmeyi kontrol eden bir düğüm.

Genel Bakış

Bir SKCameraNode nesnesi, sahnede sahnenin oluşturulabileceği bir konum belirtmek için kullanılır. Bir kamera düğümü sahneye yerleştirilirse ve sahnenin kamera özelliği kamera düğümüne ayarlanırsa, kamera kamera düğümünün özellikleri kullanılarak sahne oluşturulur. Kamera bir düğüm olduğu için, sahnede eylemler, fizik vb. Gibi diğer düğümler gibi hareket ettirilebilir. Bir kamera nodu kullanılarak bir sahne oluşturulduğunda, aşağıdaki şeyler gerçekleşir:

Sahne, kamera düğümünün kökeni sahnenin ortasına yerleştirilecek şekilde oluşturulur.

Kamera düğümünün xScale, yScale ve zRotation özelliklerinin tersi, sahnedeki tüm düğümlere uygulanır.

Bu şekilde, bir kameranın konumu, ölçeği ve rotasyonu daima sahnenin nasıl işlendiği konusunda tam tersi bir etkiye sahiptir. Örneğin, kamera 10 piksel sağa taşınırsa, diğer her şey 10 piksel sola taşınmış gibi görüntülenir. Ve benzer bir şekilde, bir kamera düğümü xScale ve yScale of 2.0’iyse, her mesafenin normal boyutunun yarısı gibi göründüğü bir sahne oluşturulur ve kameranın görüntü alanının görünür alanını etkin bir şekilde arttırır.

Kameranın görüntü alanı, sahnenin görüntü alanıyla aynı boyuttadır (sahnenin boyut özelliğine göre belirlenir) ve sahne, görünümde oluşturulduğunda scaleMode özelliği tarafından ölçeklendirilir.

Fonksiyonlar

func containedNodeSet()

Kameranın görüntü alanında görünen düğümleri bulur.

func contains(SKNode)

Kameranın görüntü alanında bir düğümün görünüp görünmediğini kontrol eder.

 

Erdem Özgür

Yorum Ekle

Bizleri Sosyal Medyadan Takip Edebilirsiniz

Utanmana gerek yok, bizimle iletişim kurabilirsin. İnsanlarla tanışmayı ve yeni arkadaşlar edinmeyi seviyoruz.