iMedre

SKAction Sınıfının Fonksiyonları – Sprite Kit Derinlikleri #26

Merhaba bu yazıda SKAction Sınıfınının fonksiyonlarını anlatacağım. Keyifli Okumalar.

Aksiyonları Move  Yapan Fonksiyonlar

class func moveBy(x: CGFloat, y: CGFloat, duration: TimeInterval)
Bir düğümü geçerli konumuna göre hareket ettiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün konum özelliği geçerli konumundan yeni konumuna gider.
Bu eylem geri çevrilebilir.
Parametreler
DELTAX
Düğümün konumuna eklenecek olan x değeri.
deltaY
Düğümün konumuna eklenecek y değeri.
sec
Animasyonun süresi.
class func move(by: CGVector, duration: TimeInterval)
Eylem yürütüldüğünde, düğümün konum özelliği geçerli konumundan yeni konumuna gider.
Bu eylem geri çevrilebilir.
Parametreler
delta
Düğümün konumuna uygulanacak değişikliği açıklayan bir vektör.
sec
Animasyonun süresi.

class func move(to: CGPoint, duration: TimeInterval)

Düğümü yeni bir konuma taşıyan bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün konum özelliği geçerli konumundan yeni konumuna gider.
Bu eylem geri alınamaz; Bu eylemin tersi aynı süreye sahiptir, ancak düğümü hareket ettirmez.
Parametreler
location
Düğümün yeni konumu için koordinatlar.
sec
Animasyonun süresi.
class func moveTo(x: CGFloat, duration: TimeInterval)
 
Bir düğümü yatay olarak hareket ettiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün konum özelliği geçerli konumundan yeni konumuna gider.
Bu eylem geri alınamaz; Bu eylemin tersi aynı süreye sahiptir, ancak düğümü hareket ettirmez.
class func moveTo(y: CGFloat, duration: TimeInterval)
Bir düğümü dikey olarak hareket ettiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün konum özelliği geçerli konumundan yeni konumuna gider.
Bu eylem geri alınamaz; Bu eylemin tersi aynı süreye sahiptir, ancak düğümü hareket ettirmez.
class func follow(CGPath, duration: TimeInterval)
Düğümü, yola yönlendiren göreli bir yol boyunca hareket ettiren bir eylem oluşturur.
Bu yöntemin çağrılması, hem ofset hem de yön parametrelerine doğru olarak geçen follow (_: asOffset: orientToPath: duration 🙂 yönteminin çağrılmasına eşdeğerdir.
Bu eylem geri çevrilebilir; Ortaya çıkan eylem oluşturur ve ardından aynı süre ile tersine bir yol izler.
Parametreler
path
Koordinatları düğümün geçerli konumuna göre olan bir Core Grafik yolu.
sec
Animasyonun süresi.

class func follow(CGPath, speed: CGFloat)

Düğümü, belirtilen bir hızda göreli bir yol boyunca hareket ettiren ve düğümü yola yönlendiren bir eylem oluşturur.
Bu yöntemin çağrılması, hem ofset hem de yönlendirme parametrelerine doğru olarak geçen follow (_: asOffset: orientToPath: speed 🙂 yönteminin çağrılmasına eşdeğerdir.
Bu eylem geri çevrilebilir; Elde edilen eylem oluşturur ve ardından aynı hızda tersine bir yol izler.
Parametreler
path
Koordinatları düğümün geçerli konumuna göre olan bir Çekirdek Grafik yolu.
speed
Düğümün saniyede noktaya hareket etmesi gereken hız.
class func follow(CGPath, asOffset: Bool, orientToPath:Bool, duration: TimeInterval)
Düğümü bir yol boyunca hareket ettiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün konumu ve zRotation özellikleri sağlanan yol boyunca canlandırılır.Bu eylem geri çevrilebilir; Elde edilen eylem tersine bir yol oluşturur ve ardından aynı süre ile onu izler.
Parametreler
path
Takip edilecek bir yol.offset
Doğruysa, yoldaki noktalar düğümün başlangıç konumuna göreli olarak kaydırılır. Eğer yanlış ise, düğümdeki noktalar mutlak koordinat değerleridir.orient
Doğruysa, düğümün zRotation özelliği, düğümün yolu takip etmesi için hareket etmesiyle canlanır. False ise, düğümün zRotation özelliği değişmez.sec
Animasyonun süresi.

Aksiyonları Rotate  Yapan Fonksiyonlar

class func rotate(byAngle: CGFloat, duration: TimeInterval)

Düğümü göreceli bir değerle döndüren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün zRotation özelliği yeni açıyla hareket eder.

Bu eylem geri çevrilebilir.

Parametreler
radyan
Radyanda, düğümü döndürme miktarı.sec
Animasyonun süresi.

class func rotate(toAngle: CGFloat, duration: TimeInterval)

Düğümü saat yönünün tersine mutlak bir açıyla döndüren bir eylem oluşturur.
işlem yürütüldüğünde, düğümün zRotation özelliği, yeni açısına interpole edilir.

Bu eylem geri alınamaz; Bu eylemin tersi aynı süreye sahiptir, ancak hiçbir şeyi değiştirmez.

class func rotate(toAngle: CGFloat, duration: TimeInterval, shortestUnitArc: Bool)

Düğümü mutlak bir değere döndüren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün zRotation özelliği yeni açıyla canlandırılır.
Bu eylem geri alınamaz.

Parametreler
radyan
Düğümleri radyan cinsinden döndürme açısı.
sec
Animasyonun süresi.
shortestUnitArc
Doğru ise, dönüş en küçük dönüşle sonuçlanan yönde gerçekleştirilir. Eğer yanlış ise, dönüş enterpolasyonludur.

Aksiyonların Hızını  Oluşturan Fonksiyonlar

class func speed(by: CGFloat, duration: TimeInterval)

Düğümün eylemleri göreceli bir değerle ne kadar hızlı yürüttüğünü değiştiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğümün hız özelliği yeni değere dönüşür.

Bu eylem geri çevrilebilir.

Parametreler
speed
Düğümün hızına eklenecek miktar.

sec
Animasyonun süresi.

class func speed(to: CGFloat, duration: TimeInterval)

Eylem yürütüldüğünde, düğümün hız özelliği yeni değere dönüşür.
Bu eylem geri alınamaz; Bu eylemin tersi aynı süreye sahiptir, ancak hiçbir şeyi değiştirmez.

Parametreler
speed
Düğümün hızı için yeni değer.
sec
Animasyonun süresi.

Aksiyonların Scale Değerini Değiştiren   Fonksiyonlar

class func scale(by: CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün x ve y ölçek değerlerini göreli bir değerle değiştiren bir eylem oluşturur.

Eylem yürütüldüğünde, düğümün xScale ve yScale özellikleri yeni değere animasyonludur.
Bu eylem geri çevrilebilir

Parametreler
scale(ölçek)
Düğümün x ve y ölçek değerlerine eklenecek miktar.sec
Animasyonun süresi.

class func scale(to: CGSize, duration: TimeInterval)

Bir düğümün x ve y ölçek değerlerini değiştiren bir işlem yaratır.(CGSize)

Eylem yürütüldüğünde, düğümün xScale ve yScale özellikleri, ebeveynin koordinat alanında belirtilen boyuta ulaşmak için canlandırılır.
Bu eylem geri alınamaz.

Parametreler
boyut(size)
Düğümün yeni boyutu.
sec
Animasyonun süresi.

class func scale(to: CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün x ve y ölçek değerlerini değiştiren bir eylem oluşturur. (CGFloat)

Eylem yürütüldüğünde, düğümün xScale ve yScale özellikleri yeni değere animasyonludur.
Bu eylem geri alınamaz

Parametreler
boyut(size)
Düğümün yeni boyutu.
sec
Animasyonun süresi.

class func scaleX(by: CGFloat, y: CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün x ve y ölçek değerlerine göreli değerler ekleyen bir eylem oluşturur.

Eylem yürütüldüğünde, düğümün xScale ve yScale özellikleri yeni değere animasyonludur.
Bu eylem geri çevrilebilir.

class func scaleX(to: CGFloat, y: CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün x ve y ölçek değerlerini değiştiren bir eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, düğümün xScale ve yScale özellikleri yeni değere animasyonludur.
Bu eylem geri alınamaz.

class func scaleX(to: CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün x ölçek değerini yeni bir değere değiştiren bir eylem oluşturur.

class func scaleY(to: CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün y ölçek değerini yeni bir değere değiştiren bir eylem oluşturur.

Aksiyonları UnHide ve Hide  Değerini Değiştiren   Fonksiyonlar

class func unhide()

Bir düğümü görünür yapan bir eylem oluşturur.Bu hareketin anlık bir süresi vardır. Eylem yürütüldüğünde, düğümün isHidden özelliği false değerine ayarlanır.
Bu eylem geri çevrilebilir. Tersine çevrilen eylem düğümü gizler.

class func hide()

Bir düğümü gizleyen bir eylem oluşturur. Bu hareketin anlık bir süresi vardır. Eylem yürütüldüğünde, düğümün isHidden özelliği true değerine ayarlanır.
Bu eylem geri çevrilebilir. Tersine çevrilen eylem düğümü gösterir.

Aksiyonların Transparency Değerini Değiştiren   Fonksiyonlar

class func fadeIn(withDuration: TimeInterval)
Düğümün alfa değerini 1.0 olarak değiştiren bir eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, düğümün alfa özelliği geçerli değerinden 1,0’a çıkar.
Bu işlem geri alınabilir
class func fadeOut(withDuration: TimeInterval)
 
Düğümün alfa değerini 0.0 olarak değiştiren bir eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, düğümün alfa özelliği geçerli değerinden 0.0’a düşen yada çıkar. Bu, düğümün kaybolmasına neden olur.
Bu eylem geri çevrilebilir.
class func fadeAlpha(by: CGFloat, duration: TimeInterval)
 
Bir düğümün alfa değerini göreceli bir değerle ayarlayan bir eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, düğümün alpha özelliği yeni değerine dönüşür.
Bu işlem geri alınabilir.
class func fadeAlpha(to: CGFloat, duration: TimeInterval)
Bir düğümün alfa değerini yeni bir değere ayarlayan bir eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, düğümün alpha özelliği yeni değerine dönüşür.
Bu eylem geri alınamaz. 

Aksiyonların İçeriğini  Değiştiren   Fonksiyonlar

class func resize(byWidth: CGFloat, height: CGFloat, duration: TimeInterval)
Bir hareketli grafiğin boyutunu ayarlayan bir eylem oluşturur. Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin boyut özelliği yeni değerine dönüşür.
Bu eylem geri çevrilebilir.
class func resize(toHeight: CGFloat, duration: TimeInterval)
 
Bir hareketli grafiğin yüksekliğini yeni bir mutlak değere değiştiren bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin boyut özelliği yeni değerine dönüşür.
Bu eylem geri alınamaz
class func resize(toWidth: CGFloat, height: CGFloat, duration: TimeInterval)
Bir hareketli grafiğin genişliğini ve yüksekliğini yeni bir mutlak değere değiştiren bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin boyut özelliği yeni değerine dönüşür.
Bu eylem geri alınamaz
class func setTexture(SKTexture)
 
Hareketli grafiğin dokusunu değiştiren bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin dokusu özelliği hemen yeni dokuya değişir.
Bu eylem geri alınamaz.
class func setTexture(SKTexture, resize: Bool)
 
Bir hareketli grafiğin yapısını değiştiren, muhtemelen hareketli grafiği yeniden boyutlandıran bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin doku özelliği hemen yeni dokuya değişir ve hareketli grafik eşleşecek şekilde yeniden boyutlandırılır.
Bu eylem geri alınamaz
class func animate(with: [SKTexture], timePerFrame: TimeInterval)
Bir hareketli grafiğin değişikliklerini canlandıran bir işlem oluşturur. Animate eder.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin doku özelliği doku dizisini canlandırır. Animasyonun doku özelliği dizideki bir sonraki dokuya değiştirilir. Eylem, devam etmeden önce belirtilen süre için durur. Eylem, dizideki tüm dokularda animasyon yapana kadar devam eder.
Bu işlem geri alınabilir
class func animate(with: [SKTexture], timePerFrame: TimeInterval, resize: Bool, restore: Bool)
Bir hareketli grafiğin değişikliklerini canlandıran, muhtemelen hareketli grafiği yeniden boyutlandıran bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin doku özelliği doku dizisini canlandırır. Animasyonun doku özelliği dizideki bir sonraki dokuya değiştirilir. Eylem, devam etmeden önce belirtilen süre için durur. Eylem, dizideki tüm dokularda animasyon yapana kadar devam eder.
Not
Restore parametresi doğruysa ve bu işlem tamamlanmadan önce bir düğümden kaldırılırsa, düğümün dokusu hala geri yüklenir. Bu, bir eylemi kaldırmanın varsayılan davranışından farklıdır.
class func colorize(with: UIColor, colorBlendFactor:CGFloat, duration: TimeInterval)
Animasyonun renk ve karışım faktörünü canlandıran bir animasyon oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin rengi ve colorBlendFactor özellikleri yeni değerlerine göre canlandırılır.
Bu eylem geri alınamaz
class func colorize(withColorBlendFactor: CGFloat, duration: TimeInterval)
Animasyonun blend(karışım) faktörünü canlandıran bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKSpriteNode nesnesi tarafından yürütülebilir. Eylem yürütüldüğünde, hareketli grafiğin colorBlendFactor özelliği yeni değere dönüşür.
Bu eylem geri alınamaz

Fizik Aksiyonları Oluşturma

class func applyForce(CGVector, duration: TimeInterval)

Bir düğümün fizik kütlesinin ağırlık merkezine bir kuvvet uygulayan bir eylem oluşturur. 

Eylem yürütüldüğünde, kuvvet, eylemin süresi boyunca sürekli olarak fizik kütlesine uygulanır. Bu eylem vücuda herhangi bir açısal ivme vermeden hızlanır.
Bu işlem geri alınabilir.

class func applyTorque(CGFloat, duration: TimeInterval)

Bir düğümün fizik gövdesine bir tork uygulayan bir eylem oluşturur. 

Eylem yürütüldüğünde, tork, eylemin süresi boyunca sürekli olarak fizik gövdesine uygulanır. Bu eylem, herhangi bir doğrusal ivme neden olmadan vücut üzerinde bir açısal ivme üretir.
Bu işlem geri alınabilir.

class func applyForce(CGVector, at: CGPoint, duration: TimeInterval)

Düğümün fizik gövdesindeki belirli bir noktaya kuvvet uygulayan bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, kuvvet, eylemin süresi boyunca sürekli olarak fizik kütlesine uygulanır. Kuvvet, vücut üzerindeki belirli bir noktaya uygulandığından, hem doğrusal ivme hem de açısal ivme kazandırabilir.
Bu işlem geri alınabilir

class func applyImpulse(CGVector, duration: TimeInterval)
Bir fizik bedeninin ağırlık merkezine bir itme uygulayan bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, eylemin süresi boyunca fizik bedenine sabit bir kuvvet uygular. Kuvvet, darbe dayanımının eylemin süresine bölünmesiyle hesaplanır. Örneğin, fizik kütlesine 1 Newton-saniyelik bir impuls uygulanırsa ve süre 10 saniyeyse, fizik kütlesine 0.1 Newton’luk bir kuvvet uygulanır.
Bu işlem geri alınabilir.
class func applyAngularImpulse(CGFloat, duration: TimeInterval)
Düğümün fizik birimine açısal itme uygulayan bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, eylemin süresi boyunca fizik gövdesine sabit bir tork uygular. Tork, darbe dayanımının eylemin süresine bölünmesiyle hesaplanır. Bu eylem, vücudun doğrusal hızını değiştirmeden vücudun açısal hızını etkiler.
Bu eylem geri çevrilebilir.
class func applyImpulse(CGVector, at: CGPoint, duration:TimeInterval)
Bir düğümün fizik biriminin belirli bir noktasına bir itme uygulayan bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, eylemin süresi boyunca fizik bedenine sabit bir kuvvet uygular. Kuvvet, darbe dayanımının eylemin süresine bölünmesiyle hesaplanır. Örneğin, fizik kütlesine 1 Newton-saniyelik bir impuls uygulanırsa ve süre 10 saniyeyse, fizik kütlesine 0.1 Newton’luk bir kuvvet uygulanır. Kuvvet, vücut üzerindeki belirli bir noktaya uygulandığından, hem doğrusal ivme hem de açısal ivme kazandırabilir.
Bu işlem geri alınabilir.
class func changeCharge(to: Float, duration: TimeInterval)
 

Bir düğümün fizik gövdesinin yükünü değiştirecek eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, fizik gövdesinin yük özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz.

class func changeCharge(by: Float, duration: TimeInterval)

Bir düğümün fizik bedeninin yükünü göreceli bir değerle değiştiren bir eylem oluşturur. Eylem yürütüldüğünde, fizik gövdesinin yük özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu işlem geri alınabilir.

class func changeMass(to: Float, duration: TimeInterval)

Bir düğümün fizik kütlesinin kütlesini yeni bir değere değiştiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, fizik kütlesinin kütle özelliği mevcut değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz.

class func changeMass(by: Float, duration: TimeInterval)

Bir düğümün fizik kütlesinin kütlesini göreli bir değerle değiştiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, fizik kütlesinin kütle özelliği mevcut değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri çevrilebilir.

class func strength(to: Float, duration: TimeInterval)

Fizik alanın gücünün değişimini canlandıran bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, alan düğümünün güç özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz.

class func strength(by: Float, duration: TimeInterval)

Fizik alanın gücünün değişimini mevcut değere göre bir değere animasyon eden bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, alan düğümünün güç özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri çevrilebilir.

class func falloff(to: Float, duration: TimeInterval)

Fizik alanın falloff’unun değişimini canlandıran bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, alan düğümünün falloff özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.

Bu eylem geri alınamaz.

class func falloff(by: Float, duration: TimeInterval)

Fizik alanının değişmezliğini mevcut değere göre bir değere animasyon eden bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, alan düğümünün falloff özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu işlem geri alınabilir.

 

Node’u Animate Etmek İçin Gereken Fonksiyonlar

class func animate(withWarps: [SKWarpGeometry], times:[NSNumber])
Bir düğümün SKWarpGeometry nesnelerinin bir dizisi ile çarpıtılması için bir eylem oluşturur.
Dizideki her geometrideki NumberOfColumns ve numberOfRows eşleşmelidir.
class func animate(withWarps: [SKWarpGeometry], times:[NSNumber], restore: Bool)
Bir düğümün SKWarpGeometry nesnelerinin bir dizisi ile çarpıtılması için bir eylem oluşturur.
Dizideki her geometrideki NumberOfColumns ve numberOfRows eşleşmelidir.
class func warp(to: SKWarpGeometry, duration: TimeInterval)
Bir SKWarpGeometry nesnesini kullanarak bir düğümü deforme etmek için bir eylem oluşturur. Düğümün geçerli geometrisindeki NumberOfColumns ve numberOfRows, belirtilen geometriyle aynı olmalıdır.

Ses Aksiyonları Oluşturma

class func playSoundFileNamed(String, waitForCompletion:Bool)

Ses çalan bir eylem oluşturur.
SKAction (playSoundFileNamed : waitForCompletion: ) sadece kısa müziksel işler  içindir. Uzun süre çalışan fon müziği için AVAudioPlayer kullanın. Bu eylem geri alınamaz.

class func play()

Ses düğümünün oynatmayı başlatmasını söyleyen bir eylem oluşturur.
Bu eylem sadece bir SKAudioNode nesnesinde yürütülebilir.
Bu eylem geri alınamaz.

class func pause()

Bir ses düğümüne oynatmayı duraklatmasını söyleyen bir eylem oluşturur.

class func stop()

Ses düğümünün oynatmayı durdurmasını söyleyen bir eylem oluşturur.

class func changePlaybackRate(to: Float, duration: TimeInterval)

Ses düğümünün oynatma oranını yeni bir değere değiştiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, ses düğümünün oynatma oranı geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz.

class func changeVolume(to: Float, duration: TimeInterval)

Ses düğümünün sesini yeni bir değere dönüştüren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, ses düğümünün hacmi, mevcut değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz.

class func changeObstruction(to: Float, duration: TimeInterval)

Ses düğümünün engellemesini yeni bir değere dönüştüren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, ses düğümünün engellemesi mevcut değerinden yeni değerine doğru hareket eder. Bu eylemi -100 değerini geçmek, hacimdeki en büyük azalmayı sağlar.
Bu eylem geri alınamaz.

class func changeReverb(to: Float, duration: TimeInterval)

Ses düğümünün yankısını yeni bir değere dönüştüren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, ses düğümünün yankılanması mevcut değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz.

class func stereoPan(to: Float, duration: TimeInterval)
Ses düğümünün stereo kaydırma özelliğini yeni bir değere değiştiren bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, ses düğümünün stereo kaydırma özelliği geçerli değerinden yeni değerine doğru hareket eder.
Bu eylem geri alınamaz. 

 

Node’u Ekrandan Silme

class func removeFromParent()

Düğümü ebeveyninden kaldıran bir eylem oluşturur.
Eylem yürütüldüğünde, düğüm hemen ebeveyninden kaldırılır.
Bu eylem geri alınamaz.

Node’un Child’ında Aksiyon Gerçekleşme

class func run(SKAction, onChildWithName: String)

Adlandırılmış alt nesne üzerinde bir eylem gerçekleştiren bir aksiyon oluşturur.
Çocuğun üzerinde yapılan eylemin kendi süresine sahip olmasına rağmen, bu hareket anlık bir süreye sahiptir. Eylem yürütüldüğünde, uygun bir çocuk düğümü arar ve yürütme eylemini ileterek run (_:) yöntemini çağırır.
Bu işlem geri alınabilir.

Diğer Aksiyonları Birleştiren veya Tekrarlayan Aksiyonlar Oluşturma

class func group([SKAction])

Paralel olarak eylemlerin bir koleksiyonunu çalıştıran bir eylem oluşturur.

class func sequence([SKAction])

Bir dizi eylemi sıralı olarak çalıştıran bir eylem oluşturur.

class func `repeat`(SKAction, count: Int)

Başka bir eylemi belirli sayıda tekrar eden bir eylem oluşturur.

class func repeatForever(SKAction)

Sonsuza dek başka bir eylemi tekrarlayan bir eylem oluşturur.

Bir Sequence veya Group Sırasına Time Gecikmesi Sunma

class func wait(forDuration: TimeInterval)

Belirli bir süre için boşta kalan bir eylem oluşturur.

class func wait(forDuration: TimeInterval, withRange: TimeInterval)

Rastgele bir süre için boşta kalan bir eylem oluşturur.

Ters Kinematik Hesaplamaları Gerçekleştirmek İçin Eylemler Oluşturmak

class func reach(to: CGPoint, rootNode: SKNode, duration:TimeInterval)

Ters kinematik bir erişim gerçekleştiren bir eylem oluşturur.

Bu eylem genellikle bir dizi hareketli parçada karakter animasyonu uygulamak için kullanılır. Eylem yürütüldüğünde, hedef düğüm ve kök düğümüne kadar olan ve onun herhangi bir kökenine ait yeni döndürme değerlerini belirlemek için bir ters kinematik hesaplama yapar. Her düğüm hedeflenen düğümün konumunu istenilen hedefe yaklaştırmak amacıyla bağlantı noktasının etrafında döndürülür. Her düğümün dönüş değeri, söz konusu düğümün reachConstraints özelliği tarafından sınırlandırılır. Eğer eylem hedef pozisyona başarılı bir şekilde ulaşamazsa, düğümü hedef pozisyona olabildiğince yaklaştırır.Bu eylem geri alınamaz

class func reach(to: CGPoint, rootNode: SKNode, velocity:CGFloat)

Ters kinematik bir erişim gerçekleştiren bir eylem oluşturur.
Bu eylem genellikle bir dizi hareketli parçada karakter animasyonu uygulamak için kullanılır. Eylem yürütüldüğünde, hedef düğüm ve kök düğümüne kadar olan ve onun herhangi bir kökenine ait yeni döndürme değerlerini belirlemek için bir ters kinematik hesaplama yapar. Her düğüm hedeflenen düğümün konumunu istenilen hedefe yaklaştırmak amacıyla bağlantı noktasının etrafında döndürülür. Her düğümün dönüş değeri, söz konusu düğümün reachConstraints özelliği tarafından sınırlandırılır. Eğer eylem hedef pozisyona başarılı bir şekilde ulaşamazsa, düğümü hedef pozisyona olabildiğince yaklaştırır.

Hareketin süresi, hareket hızına ve düğümün hareket etmesi gereken mesafeye bağlı olarak örtülü olarak hesaplanır.

Bu eylem geri alınamaz

 

Özel İşlemler İçeren Aksiyonlar Oluşturma

init?(named: String)

Bir eylem dosyasından verilen ismin bir eylemini oluşturur.

init?(named: String, duration: TimeInterval)

Yeni bir süreye sahip bir aksiyon dosyasından verilen ismin bir eylem yaratır.

init?(named: String, from: URL)

Bir eylem dosyasından verilen ismin bir eylemini oluşturur.

init?(named: String, from: URL, duration: TimeInterval)

Yeni bir süreye sahip bir aksiyon dosyasından verilen ismin bir eylem yaratır.

class func customAction(withDuration: TimeInterval, actionBlock: (SKNode, CGFloat) -> Void)

Bir süre boyunca bir blok yürüten bir eylem oluşturur.

class func perform(Selector, onTarget: Any)

Bir nesne üzerinde bir yöntemi çağıran bir eylem oluşturur.

class func run(() -> Void)

Bir bloğu yürüten bir eylem oluşturur.

class func run(() -> Void, queue: DispatchQueue)

Belirli bir gönderim kuyruğunda bir bloğu yürüten bir eylem oluşturur. 

Bir Aksiyonu Geri Döndürme Ve Döndürdüğü İşlemi Yaptırma

func reversed()

Başka bir eylemin davranışını tersine çeviren bir eylem oluşturur.

Bir Aksiyonun  Animasyon Özelliklerini Denetleme

var speed: CGFloat

Bir eylemin ne kadar hızlı çalıştığını değiştiren bir hız faktörü.

var timingMode: SKActionTimingMode

Bir eylemi yürütmek için kullanılan zamanlama modu.

var timingFunction: SKActionTimingFunction

Zamanlama işlevini özelleştirmek için kullanılan bir blok.

var duration: TimeInterval

Bir eylemi tamamlamak için gereken süre.

Erdem Özgür

Yorum Ekle

Bizleri Sosyal Medyadan Takip Edebilirsiniz

Utanmana gerek yok, bizimle iletişim kurabilirsin. İnsanlarla tanışmayı ve yeni arkadaşlar edinmeyi seviyoruz.